Chceme  být stále mobilní
  V současné  době si málokdo dokáže představit život bez auta. Stále musíme někam cestovat.  Lektor se v úvodu hodiny může studentů zeptat, jakým dopravním prostředkem  přijeli do školy, nebo jestli chodí raději pěšky. Napíše možnosti na tabuli.  Pak studenti diskutují o tom, jaký dopravní prostředek je pro ně nejlepší a  proč. Jestli se u nich změnil způsob cestování.
  Studenti  můžou porovnat dopravní situaci ve městě nebo místě, kde žijí, s dopravní  situací, kde studují. Lektor pak zvolí dodatečné otázky z možností  v úvodu – Jaký dopravní prostředek je nejlepší?
                      cv.  1 Autem, vlakem, letadlem, pěšky
                        V úvodu  si studenti přečtou informaci, že Češi se nejčastěji dopravují do práce autem,  nejméně na kole. Zamýšlejí se nad tím, z jakého důvodu dávají Češi  přednost autu.
                        Dále  studenti čtou text nahlas a řeší úkoly k textu. Text překládají  v případě, když lektor zjistí, že obsahu textu nerozumí.
                        cv.  2  Lektor klade ještě dodatečné otázky  v případě správné odpovědi, která je negativní, a chce vědět, jak je to  správně.
                        např.  Letadlem létáme hlavně za levnými nákupy. Správná odpověď je Ne.  Lektor pokračuje další otázkou -  Kam létáme letadlem?
                        cv.  3 Studenti odpovídají na otázky související s textem. Zde lektor může  ještě dodatečně zjistit, zda studenti skutečně rozumí, a vysvětlit význam jiným  způsobem.
                        cv.  4  + 5 + 6 Studenti se vrací opět  k úvodnímu textu, ve kterém vyhledávají informace a doplňují cvičení.
                        cv.  7 Létání skoro za babku
                        Lektor  se v úvodu ptá, jak často létají studenti letadlem, jaké letecké  společnosti dávají přednost, kam létají, jak si kupují letenky. Co je na létání  letadlem pozitivní a negativní.
                        Pak  si přečtou studenti potichu text, aby přibližně byli seznámeni s obsahem,  a začnou doplňovat text. Volí jednu ze tří možností. Pak lektor zkontroluje  výsledky se studenty.
                        cv.  8 + 9 Studenti se opět vracejí k textu, doplňují správné předložky a  odpovídají na otázky.
                        Lektor  se může ještě zeptat studentů, zda mají nějakou zajímavou příhodu spojenou  s cestováním letadlem.
                        cv.  10 Toto cviční je dalším námětem ke konverzaci. Studenti nejprve popisují, co  vidí na obrázcích. Pak vyjmenovávají možný cíl cesty, důvody cestování.
                        Např.:  poslední obrázek  - létání balonem –  někdo mohl let balonem dostat jako dárek k narozeninám, tím se mu splnil  sen vidět svět z výšky, a zažít něco neobvyklého.
                        cv.  11 Studenti zde mají několik možností, kam můžou cestovat. Nebo si sami zvolí  důvod cesty. Pak říkají, kam cestují, jakým dopravním prostředkem a proč.
                        cv.  12 Lektor se nejprve zeptá studentů, zda cestují někdy vlakem. Proč  (ne)cestují. Studenti si pak prohlédnou obrázky a řeknou, kdo z těchto  lidí rád cestuje vlakem, a kdo má naopak problémy. Pak si poslechnou tři krátké  rozhovory a doplní informace ke jménům. Lektor přehraje rozhovory ještě jednou  a studenti doplňují věty ve cv. 12 c).
                        cv.  13 Zde mají studenti k dispozici čtyři obrázky, pod nimi jsou uvedeny  výhody a nevýhody cestování. Studenti diskutují o tom, jaké výhody a nevýhody  má cestování autem, vlakem, autobusem nebo stopem. Zde studenti využívají stop,  jaké mají zkušenosti.
                        cv.  14. Život bez auta
                        Lektor  se ptá studentů, jak často jezdí autem, jestli mají řidičský průkaz, jestli  mají auto, co jim nejvíce vadí při jízdě autem. Pak si studenti prohlédnou  obrázky a říkají, kdo z uvedených osob si život bez auta nedovede  představit. Poté studenti poslouchají vypravování tří osob a vybírají správná  tvrzení. Studenti poslouchají vypravování ještě jednou a odpovídají na otázky.
                        cv.  16 Jedná se o gramatické cvičení na opakování podmiňovacího způsobu. Pokud  studenti tuto gramatiku neovládají, zařadí lektor její vysvětlení a připraví si  dodatečná cvičení. Studenti se pak sami pokoušejí vytvářet věty a klást otázky.
                        např.  Kde bys / byste mohl(a) cestovat metrem?
                        cv.  17 Lektor nejprve zjistí, jestli studenti mají auto, nebo jaký vztah mají  studenti k autu. Pak přečtou studenti tvrzení a říkají, jestli jsou o nich  pravdivá či nikoliv.
                        cv.18  Studenti poslouchají dopravní zpravodajství a doplňují text. Pak  mluví o příčinách dopravních nehod, vybírají  pak z možností ze cv. 19.
                        cv.  20 Dopravní situace ve velkých městech je problematická. Studenti navrhují, jak  by se mohla zlepšit. Pokud nebudou mít vlastní nápady, můžou využít uvedené  možnosti. Pak studenti diskutují o dopravní situaci ve městě, kde žijí.
                        cv.  21 Zde jsou témata k rozhovorům. Lektor rozhodne, co z toho využije a  v jaké části hodiny rozhovory zařadí.
                        
                      Četba  z tisku
  Článek  z novin si přečtou studenti samostatně se slovníkem. Další hodinu lektor  zkontroluje, zda rozumí textu. Studenti můžou také napsat esej na toto téma,  kterou přečtou při hodině. Lektor může vybrat nejlepší práce. Článek je  opakováním už probraného tématu.